maikelenbart.reismee.nl

Vertrokken vanuit Nederland, veilig aangekomen in Moskou

Vanmorgen zijn we om 7u in de auto gestapt om op tijd in Dusseldorf aan te komen. Onze vlucht vertrok om 10.45u. Na een probleemloze rit zaten we om half 9 al in de vertrekhal aan de koffie. Uiteindelijk begaven we ons iewat te laat door de douane, waardoor wij 2 minuten voor vertrek van het vliegtuig op ons dooie gemak bij de slurf aan kwamen lopen: we waren de laatsten die het vliegtuig betraden en we waren ook al omgeroepen. Perfect stukje time-management dus!

Na een heerlijke vliegtuig lunch landen we 40km ten noordwesten van het centrum van Moskou. Een korte treinrit en diverse metroritten (door mooie stations) brachten ons uiteindelijk (verbazingwekkend probleemloos) naar ons hostel. Het enige probleem was dat je ALLEEN bij de metro niet kon pinnen -_- wat leidde tot een zoektoch va ongeveer een half uur.

Rusland is zoals je het verwacht: je rijdt hier ofwel een Lada, ofwel een BMW, Porsche, Mercedes of iets in diezelfde strekking. De mensen spreken geen woord engels, en de zalm chips ook niet te vreten.

Voor morgen staan het rode plein, het Kremlin, Lenin en een rondleiding op het programma. Zondag zullen we op de trein stappen voor een rit van meer dan 9000km. Vanaf zondag zullen we dus helemaal niet meer bereikbaar zijn. Wellict dat dit aan het Baikal meer wel het geval is, waar wij een paar dagen later uit zullen stappen.

Er zal z.s.m. weer een update volgen. Foto's hebben we nog niet echt gemaakt en zijn wat lastig te uploaden (jpg's zijn geen afbeeldingen?).

Maikel & Bart

Himmy en Jos

Maar morgen dus heel wat op het programma, leuk! En ja dat je daar in de metro niet kan pinnen, moet je ook maar weten.
Hele mooie stations in die metro, geniet er van en van jullie treinreis.

Jolien

Je hebt toch wel genoeg cup a soup bij je, neef? Ik heb tijdens de rit geleefd op dat spul. En op wodka natuurlijk.... Anders moet je vrienden maken met de Djoser reisgroepen, die krijgen dat volgens mij mee in hun overlevingspakket van de reisorganisatie. Veel plezier!